Az egyszeresen telítetlen zsírok jóak a fogyáshoz

Tippek fogyáshoz és az egészséges, energikus test eléréséhez 4.rész

az egyszeresen telítetlen zsírok jóak a fogyáshoz

A sült ételek viszont sokkal finomabbak mint a főttek, és az íz fontos szerepet játszik abban, hogy hosszú távon követhető-e egy adott étrend. Ha nem akarjuk, hogy a közeli gyorsétteremben kössünk ki, vagy, hogy gyakran valami kalóriadús édességgel kompenzáljuk az íztelen diétánkat, érdemes finom ételeket készítenünk. Két fő probléma van a sütéssel, az egyik, hogy a növényi magolajok amiket legtöbben sütéshez használnak, rengeteg többszörösen telítetlen zsírsavat tartalmaznak, amik nagyon könnyen oxidálódnak és egészségtelenek számunkra.

  • A jelenlegi szakértői tanács az, hogy korlátozza a telített zsírsavak bevitelét, mivel a telített zsírok magas táplálékának fogyasztása összefüggésbe hozható a szívbetegségek és a stroke kockázataival.
  • Legjobb fogyás beöntés
  •  - Мы опустим каждый второй кадр вместе со звуковым сопровождением и постараемся держаться как можно ближе к реальному времени.
  • Láb növeli a hasi zsír elvesztését

Ezeknek az olajoknak a káros hatásairól már bővebben írtam itt. A második probléma az, hogy a zsír rendkívül kalóriadús, viszont viszonylag kevés étvágycsökkentők készítmények mikrotápanyagot tartalmaz.

A főtt krumpli például 87 kcal-t tartalmaz grammonként, míg a sültkrumpli tőt.

Élelmiszer a szárítón. Az alapelvek. Zsírégető otthon 6 hozzászólás Köszönöm. Jó asztal. Padlizsán 91,0 0,6 5,5 az 1.

A különböző fajta olajoknak és zsíroknak mind más és más hatásaik vannak, nagyon nem mindegy milyet használunk nap mint nap. Nem igaz, hogy a növényi olajok rosszak és az állati zsírok jók, vagy fordítva, mert sok esetben egy állati zsír is elég sokat tartalmazhat a t.

Általános szabályok a zsírok fogyasztására: a napi étrendben kb. Csak óvatosnak kell lennie a diéta elkészítésekor.

Mit kell keresnünk? Mivel meglegvérű állatok vagyunk, a legjobb zsírfajták számunkra azok, amik fele-fele arányban tartalmaznak telített és egyszeresen telítetlen zsírsavakat, és minél kisebb mennyiségben tartalmaznak többszörösen telítetleneket.

Ha nem eszünk zsírokat egyáltalán ami lehetetlen, ha természetes ételeket fogyasztunk akkor képesek vagyunk előállítani a saját zsírjainkat az étrendünkből bevitt szénhidrátokból. Érdekes módon a zsírnak amit előállítunk pontosan ilyen aránya lesz — fele telített zsír, fele egyszeresen telítetlen.

Mely olajok a legjobbak a főzéshez?

Nem vagyunk képesek előállítani azokat a többszörösen telítetlen zsírsavakat amiket legtöbben fogyasztanak, azonban képesek vagyunk előállítani a az egyszeresen telítetlen zsírok jóak a fogyáshoz amit Mead-savnak hívnak. Azért jó ez az arány számunkra, mert a telített és egyszeresen telítetlen zsíroknak rengeteg biológiai funkcióban van szerepük, és a többszörösen telítetlen zsírokkal ellentétben nem hajlamosak spontán oxidációra, és lipid peroxidációra.

A többszörösen telítetlen zsírok viszont nagyon könnyen oxidálódnak, ami azt jelenti, hogy gyorsan avasodnak szobahőmérsékleten, vagy akár a véráramunkban, ahol degeneratív gyulladásos folyamatokat okoznak. Ezen kívül egyéb módokon is fokozzák a gyulladásos folyamatokat, különösen az omega 6 zsírsavak ide tartozik az állati zsírokban található arachidonsav amik a gyulladáskeltő eikozanoidok előanyagai.

"Zsírok" a termékekben

Ezeknél az olajoknál nem számít, hogy biogazdaságból származnak, vagy hidegen sajtoltak-e, a zsírsav összetételük miatt károsak, és ez független bármilyen más tényezőtől. Ezeket az olajokat jó esetben senkinek sem kéne használni, sajnos azonban pontosan ezeket az olajokat használják bizonyos gyorséttermekben, illetve legtöbben otthon is, mivel olcsóak. A mainstream média az elmúlt években már leközölt pár cikket a veszélyeikrőlde az emberek nagyrészének még mindig fogalma sincs róla, hogy károsak, sőt a téves reklámoknak köszönhetően úgy gondolják ezek az olajok az állati zsírok egészségesebb alternatívái.

az egyszeresen telítetlen zsírok jóak a fogyáshoz

Ilyen olaj a napraforgó, repce, lenmag, dió, kukorica, földimogyoró, szőlőmag, és egyéb olajak. Az olívaolajjal az a probléma azonban, hogy a Mediterrán diéta elterjedésével rendkívüli mértékben megnőtt rá az igény, viszont nincsen normális reguláció és így, rengeteg olívaolajat, még a drága extra szűz fajtákat is olcsóbb növényi magolajokkal hígitanakamivel nem csak átverik a vásárlót, de az egyszeresen telítetlen zsírok jóak a fogyáshoz is az egészségét.

Milyen zsírt vagy olajat használjunk sütéshez, főzéshez? – Az Egészség Művészete

Ha azonban ismerünk megbízható forrást, akkor érdemes lehet fogyasztanunk, mivel a növényi olajok közül az egyik legjobb. A makadámia dió olajról csak nemrég hallottam, és mivel nem vagyok a mogyorófélék, főleg a belőlük készült olajok nagy híve, sokáig nem is foglalkoztam vele.

Az egyetlen negatívuma az, hogy a többi olajhoz képest nagyon drága. A kókuszolaj az összes olaj közül a legtöbb telített zsírt tartalmazza, és csak nagyon minimális mennyiségben tartalmaz többszörösen telítetlen zsírsavakat. Nagy mennyiségben tartalmaz közepes szénláncú zsírsavakat, amik jótékony hatással vannak a májra R1R2és neurológiai problémákra.

az egyszeresen telítetlen zsírok jóak a fogyáshoz

R3 A Kitawa sziget lakosai, akik zsírforrása főleg kókuszdióból és kókuszolajból származott, nem szenvedtek szív- és érrendszeri megbetegedésektől, függetlenül attól, hogy rengeteget dohányoztak. R4 Mivel a telített zsírok védik a májat, és akár vissza is tudják fordítani a máj károsodást, R5 a kókuszolaj különösen jó választás azoknak akik rendszeresen fogyasztanak alkoholt, vagy dohányoznak.

Mi a helyzet az állati zsírokkal? Az állati zsírokat sokan univerzálisan egészségtelennek tartják vegánok, mainstream média míg mások szerint Paleo, Weston A. Price, Keto mozgalom az állati zsírok egészségesek, és szerintük nyugodtan fogyasszunk szalonnát és disznózsírt. Ugyanezt sajnos nem lehet elmondani a szárnyasokról vagy a sertésről, mivel ezek az állatok, az emberekhez hasonlóan képtelenek átalakítani a többszörösen telítetlen zsírokat, így a zsírszövetük zsírsav összetétele az étrendjük függvénye.

az egyszeresen telítetlen zsírok jóak a fogyáshoz

A vadállatoknak, vagy szabadtartásban tartott szárnyasoknak, disznóknak, akik kapnak zöldeket, keményítőt tartalmazó zöldségeket, és esetenként fogyasztanak kisebb állatokat is, sokkal jobb a zsírsav összetételük mint a nagyüzemi állatoké. A vajnak rendkívül jó a zsírsav összetétele, azonban tartalmaz kis mennyiségben a zsíron kívüli tejből származó összetevőket, amik könnyen megégnek ha serpenyőben sütünk vele, jobb választás lenne ha gí-t használnánk, ami olyan vajzsír amiből el vannak távolítva ezek az összetevők, ez viszont szinte sehol sem kapható, vagy ha igen nagyon drága.

az egyszeresen telítetlen zsírok jóak a fogyáshoz

A vaj kiváló sütőben sült ételekhez azonban, és az állati zsírokhoz hasonlóan tartalmazza a zsírban oldódó A, D, E és K2 vitaminokat. Konklúzió A legegészségesebb zsírok és olajok azok, amik főleg telített és egyszeresen telítetlen zsírokat tartalmaznak, és minél kevesebb többszörösen telítetlen zsírt, ezek a kókuszolaj, makadámia dió olaj, és a valódi olíva olaj, továbbá a kérődző állatok zsírjai, vaj, illetve szabadtartásban tarott, egészséges táplálékon nevelt állatok, vagy vadállatok zsírjai.

Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!

  • Szerző: Czerván Erika 3 Nincs hozzászólás Tippek fogyáshoz és az egészséges, energikus test eléréséhez 4.
  • Hogyan kell mondani gratulálok a fogyás
  • Tihanyi László
  • Sapna vyas fogyás

Olvassa el is